Microsoft Windows Blue İşletim Sistemi Bu Yaz Tanıtılıyor

Microsoft Windows Blue işletim sistemi önümüzdeki Haziran’da Build Konferansında tanıtılacak. Windows 8′in yerine geçecek Windows Blue özellikleriyle de merak konusu.

Yazılım devi Microsoft, Windows 8 işletim sistemini geçtiğimiz sene tanıttı ve Windows 8′de gelen yenilikler kullanıcılardan neredeyse tam not aldı. Yeni ara yüzü ve hızlı açılış özelliklerini de dikkate aldığımızda işletim sistemi kendinden bekleneni fazlasıyla verdi. Microsoft, Windows 8′in yerine yeni bir işletim sistemi geliştirdi ve Windows Blue olarak adlandırdı. Windows Blue önümüzdeki Haziran’da halka duyurulacak.


Microsoft önümüzdeki ay Windows Blue’u yazılımcılar ve test etmek isteyen kullanıcıların indirmesine imkan verecek. Yazılımcılardan ve test eden kullanıcılardan gelen geri dönüşlere göre son güncellemeler yapılacak ve yazın yeni işletim sisteminin tanıtımı yapılacak. Windows Blue 2013′ün son çeyreğinde tüm Dünya’da satışa sunulacak ve Windows 8′in yerine geçecek. Eğer yüksek ücretler ödeyip Windows 8 aldıysanız mevcut sisteminizi kullanmaya devam etmenizde fayda var.


Microsoft neden bir yıl gibi kısa bir sürede işletim sistemini değiştiriyor diye sorabilirsiniz! Bunun cevabı aslında çok basit; tablet, akıllı telefon gibi mobil cihazların satışları 2012′de ilk defa PC satışlarını geçti ve gün geçtikçe de PC satışları yavaşlıyor. Windows 8 kırma bir işletim sistemiydi ve hem desktop, laptop gibi sistemler; hem de mobil cihazlara uygun olması için dokunmatik ekranları destekleme özellikleriyle geldi. Fakat Windows 8 tam anlamıyla mobil cihazları destekleyemiyordu ve eksikleri vardı.


Microsoft geliştirdiği yeni yazılım alt yapısı ve güncellemelerle Windows Blue’u mobil cihazlara tam uyumlu hale getirdi. Blue’nun ortaya çıkan özellikleri alarm uygulaması, hesap makinası, video yapım uygulamaları başlıcaları. Yazılım devi Blue’nun fiyatını da düşük tutarak pazarı elinde tutmak istiyor; çünkü rakipler sıkı ve Windows artık tekel değil! Eskiden yüzde 90-95 oranında Windows işletim sistemi kullanılırken, şimdi tabletler ve mobil cihazların artmasıyla bu oran düşmeye başladı.


// ]]>


 




Related-items



Microsoft Windows Blue İşletim Sistemi Bu Yaz Tanıtılıyor

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LinkedIn Refreshed Itself and Inbox

Wireless / Kablosuz Şarj Nedir

Yeni Apple Mac Pro Satışa Çıkıyor