Sosyal Medya'da Büyük Veri Nedir?

Sosyal medya nedir? sorusuna uzmanların, şirketlerin ve bu platformu kullanan hesap sahibi olan herkesin vereceği bir cevap vardır; fakat gerçekte nedir?


Bu Dünya’ya İlk Adım Facebook Sayesinde Atıldı


Sosyal Medya kavramı hayatımıza, çok hızlı ve bizim kontrolümüz dışında girdi. Bu ağın Türkiye’de ve Dünya’da zirve noktası Facebook diyebiliriz. Aslında bizim bu platforma adım atmamıza neden olan başlangıç noktasıdır. Facebook, sıradan kullanıcıların üye olması için umut vadetti. Bir diğer faktör ise, bu ağın yeni ve farklı bir yapıya sahip olması insanların dikkatini çekti. Arkadaşını bulmak isteyen veya mevcut arkadaşıyla iletişimi sürdürmek isteyen kullanıcılar kitleler halinde bu platforma üye oldular.


Facebook’un Başarısı Diğer Platformların Doğmasına Neden Oldu


Facebook’un üye sayısının milyonlarla ifade edilmesinin ardından, başka sosyal medya projeleri de internet dünyasında yerini aldı. Facebook’un ardından en popüler ağ Twitter oldu. Twitter, hiç kimsenin tahmin edemeyeceği bir hızda gelişti. Bu platformun kullanıcılar tarafından ilgi görmesinin ardından şirketler de Twitter hesapları açtılar ve Facebook’un ardından 140 karakterlik bu dünyada yerlerini aldılar.


Lokasyon Bazlı Uygulamaların Dünyası


Facebook ve Twitter’ın ardından karşımıza lokasyon bazlı uygulamalar / micro siteler arka arkaya çıktı. Bu ağların en popüleri Foursquare ve bu platform sayesinde gittiğiniz yerleri etiketleyerek lokasyonunuzu ve gittiğiniz yerin ismini takipçilerinizle paylaşabiliyorsunuz. Diğer farklı ağlardan bir tanesi de Instagram, bu platform sayesinde çektiğiniz fotoğrafları etiketliyorsunuz ve nerede çektiğinizi haritadan işaretleyebiliyorsunuz. Burada sayamayacağımız kadar özelliklerde ağlar ortaya çıktı ve bu ağları takip etmek gittikçe güçleşmeye başladı.


Büyük Veri Kavramı Ortaya Çıktı ve Nedir?


Var olan platformların artması, aynı şekilde bu ağları kullanan insanların sayısının hızla artması ve bu kullanıcıların aynı anda birden çok platforma üye olmasıyla, üretilen veriler hızla armaya başladı. Bu verilerin gittikçe artması ise Büyük Veri kavramının ortaya çıkmasına neden oldu. Ve en önemlisi ise bu büyük verinin nasıl kontrol / analiz edileceği sorusu! Kısa bir örnekle anlatmak gerekirse Türkiye’de yaklaşık 35 milyon Facebook kullanıcısı var ve bu kullanıcıların bir şirket hakkında veya bir ürün hakkında ne düşündükleri çok önemli. Örneğin iPhone 5 satın alacağını belirten üyelerin sayısına göre Apple Türkiye pazarına daha fazla ilgi gösterebilir.


Büyük Veriler Şirketler İçin Çok Önemli


Sosyal Medya’da üretilen veriler başta şirketler olmak üzere, siyasi partiler ve diğer kuruluşların ağzını sulandırıyor! Bu tabir ne kadar kaba olsa da, özellikle kullandım; çünkü durum aynen bu! Şirketler, ürettiği ürünlerinin geleceklerini öngörmek ve müşterilerinin şirkete olumlu / olumsuz bakış açılarına kadar bu verileri analiz ederek öğreniyorlar ve gelecekleri hakkında verilerin ışığında karar veriyorlar. Örneğin iPhone 6′nın geniş ekran olmasını isteyen kullanıcıların sayısının çok fazla olduğunu Sosyal Medya üzerinden analiz eden Apple, üreteceği cihazın ekranının büyük olmasına karar verebilir! İşte bu yüzden veriler çok önemli.


Veri Analiz Teknikleri


Sosyal Medya’nın bu derece önemli hale gelmesinin ardından, bu platformdaki ağları izleyen ve kullanıcıların oluşturduğu verileri analiz eden şirketler ortaya çıktı. Söz konusu şirketler, elde ettikleri bu verileri, çeşitli tekniklerle analiz ederek müşterilerine sağlamaya başladılar. Firmalar ise elde ettikleri bu verileri pazarlama ve satış gibi son kullanıcıyı ilgilendiren operasyonları yönetmek için kullanmaya başladılar. Bu veriler Duygu Analizi ve Metin Madenciliği yöntemleriyle analiz ediliyor ve elde edilen büyük verilerin analiz edilmesi çok komplike bilgisayar yazılımları sayesinde gerçekleştiriliyor.


Sonuç olarak Sosyal Medya’yı, bilginin yoğun olarak üretildiği ve bu bilginin peşine düşen şirketlerin bu dünyada bilgi avına çıktığı ( Şİmdilik ) karma karışık bir dünya olarak değerlendirebiliriz.


// ]]>


Related-items



 



Sosyal Medya'da Büyük Veri Nedir?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LinkedIn Refreshed Itself and Inbox

Wireless / Kablosuz Şarj Nedir

Yeni Apple Mac Pro Satışa Çıkıyor