Nokia CEO'su Windows İşletim Sistemli Tablet Üretmeyi Planlıyor

Nokia 2000′li yılların başında zirveye oynayan bir firmaydı ve satış rakamlarıyla diğer rakip firmaların gıpta ederek baktığı çok başarılı bir telefon üreticisiydi. 2007 yılında tablet benzeri N800 Internet Tablet telefonunu piyasaya sürmüştü. Nokia’ya nerede yanlış yaptı ve 2007′de ilk tablet telefonu üretmesine rağmen şu anda zirvede değil.

Nokia’nın ürettiği ilk tablet telefon N800 Internet Tablet olarak 2007′de tanıtıldı ve Wi-Fi, Bluetooth bağlantı gibi günümüzün popüler özelliklerine sahipti. Telefonda entegre Web Kamera bulunuyordu ve RSS okuyucu gibi günümüzün olmazsa olmazı yazılım alt yapısına sahipti. Aynı tarihlerde iPhone dokunmatik telefonunu piyasaya sürdüğünde, Nokia dahil bütün diğer şirketler burun kıvırdılar ve iPhone’u dikkate almadılar; çünkü iPhone’un pazarda tutulmayacağını öngörüyorlardı.

iPhone’da yuvarlak bir buton ve dokunmatik ekran vardı ve o zamanlar klavye çok meşhur olduğu için iPhone’un başarılı olamayacağı ve pazarda tutunamayacağı düşünülüyordu. Nokia’nın telefon satışları o dönemlerde çok iyi olduğu için, iPhone faktörünü dikkate almadı ve pazardaki fırsatları göremedi. Nokia’nın satışları o kadar iyiydi ki, pazarlamadaki en basit kural olan S.W.O.T analizini bile yapamadı. Nokia zayıf yönlerini görmektense, güçlü yönlerine takıldı ve devam etti. iPhone’un satışları patladığında ise fırsatı gören Samsung çok hızlı hareket ederek Apple’ı yakalamayı başardı; fakat Nokia bu adımı atamadı. Hala Nokia neden bu kadar inat etti anlamış değilim..!

Nokia 2007′de başlattığı tablet rüyasını devam ettirmek istiyor. Nokia CEO’su Stephen Elop yaptığı açıklamada, Windows Phone işletim sistemi tabanlı tablet üretmeyi düşündüklerini dile getirdi; fakat net bir bilgi vermedi. Ayrıca üstü kapalı bir eleştiri yaparak geçmişte başlattıkları işi bitirmek istediklerinden de bahsetti. Elop, tablet pazarın dikkat çekici olduğunu ve bu pazara kısa sürede girmek istediklerini belirtti. Nokia CEO’su sözlerini, “Pazar hakkında çalışmalara devam ediyoruz ve Microsoft’un ürettiği Surface tablet’in gelişimini izliyoruz ve orada gelişmelerden ders alarak ve gelişmeleri analiz ettikten sonra tablet pazarına girip girmeme kararı alacağız” şeklinde belirtti.

Nokia, yukarıdaki açıklamalara bakarak pazara girmekten hala çekiniyor ve kararını vermiş değil. Samsung ve Apple’ın liderliği alması ve çıkaracağı tablete pazarda talep olup olmayacağını kestiremediği için bu alana adım atmaya korkuyor diyebiliriz. Nokia, çıkarmayı düşündüğü tablet’te hangi işletim sistemini kullanacağına da karar vermiş durumda değil. Elop, konuyla ilgili Microsoft’la görüştüklerini ve işbirliğinin gelişimine göre karar vereceklerinden bahsetti. Elop, Android işletim sistemi faktörünü de incelediklerini; fakat Nokia’nın Microsoft’a daha yakın olduğunu da ekledi.

Nokia CEO’su Elop android tarafına sıcak bakmamalarının nedenini şu şekilde açıkladı “Android işletim sistemine çok sıcak bakmıyoruz; çünkü android işletim sistemini kullanan Samsung, HTC ve Motorola gibi çok büyük şirketler pazarda ve Samsung aslan payını kapmış durumda. Bu saatten sonra, android pazarına girmek Nokia için çok mantıklı değil.”

Aslında Nokia’yı tebrik etmek gerekiyor. Geçmişte Symbian işletim sistemine o kadar takıldı ki, neredeyse iflas ediyordu ama yine de bu işletim sistemini bırakmadı. Şimdi Windows Phone’a tutunmaya çalışıyor ve bu kararın Nokia’ya başarı getireceğini düşünmüyorum! Nokia ne yapmayı planlıyor diye sorarsanız, yaviga.com’a göre, Nokia pazarı Windows Phone’larla yokluyor ve pazarın gidişini takip ediyor. Satışlara ve Windows işletim sisteminin tercih edilip edilemeyeceğine bakıp bir karar verecek ve tablet pazarına girecek.


Nokia CEO'su Windows İşletim Sistemli Tablet Üretmeyi Planlıyor

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LinkedIn Refreshed Itself and Inbox

Wireless / Kablosuz Şarj Nedir

Yeni Apple Mac Pro Satışa Çıkıyor