Google, Samsung'un Büyümesinden Çok Endişeleniyor

Andoid işletim sistemi kullanan telefonların sayısı gün geçtikçe artıyor ve pazara çok fazla marka giriyor. Bu markalardan en önemli oyuncu Samsung ve Andoid telefonlar içinde pazar payı yüzde 40 ve gittikçe de bu oranı yükseltiyor. Google bu büyümeden endişe duymaya başladı ve artık açık açık dile getiriyor.

Android işletim sistemi Google tarafından oluşturuldu ve Apple’ın iOS’una karşı ortaya çıktı. Android işletim sistemi yeni bir işletim sistemi olmasına rağmen,  Apple iOS işletim sistemini yakaladı. Hatta son rakamlara göre Galaxy S 3′ün satışları sayesinde bu oran daha da yükseldi. Apple’ın iOS’u neyse, Android işletim sistemi de Samsung’la anılmaya başlandı. Android işletim sistemini diğer telefonlarda kullanıyor; fakat Galaxy serisiyle öyle bir özdeşleşti ki, diğer markalar gölgede kaldı ve bu durum Google’ı çok endişelendiriyor.

Google’ın tepe yönetimi, Samsung’un çok büyümesinden endişe duyuyor ve bunu Wall Street Journal’a verdikleri demeçte açıkça dile getirdiler. Samsung 2012 yılında 215.8 milyon android işletim sistemli cihaz sattı ve bu rakam android işletim sistemine sahip telefonların yüzde 40.6′sına ve android yüklü tabletlerin de 27.9′una denk geliyor. Bu rakamlara baktığımızda Samsung’un yadsınamaz bir hakimiyeti var ve Samsung gelecekte de bu hakimiyetini devam ettireceğini garantiledi.

Google’ı endişelendiren Samsung’un satışlarının artması değil; çünkü her android işletim sistemi yüklü Samsung telefonun satışından Google para kazanıyor. Google’ın endişelenmesine neden olan nokta, Samsung’un Google’ın reklam ve arama gelirlerinden pay talep etmesi; çünkü yüzde 40′lık bir paya sahip Samsung’un böyle bir hakkı bulunuyor.  Google bu durumun farkında ve Samsung’un önüne Nexus ve Motorolla’yı çıkarmaya çalışıyor ve android işletim sistemlerini bu firmalara da kullandırıyor; fakat Samsung o kadar başarılı firma ki, Motorolla’nın ve Nexus’un yakalaması çok zor!

İleride Google ve Samsung arasında yaşanan bu endişe düzeyindeki durum açık bir savaşa dönüşebilir ve Samsung, Google’ın android işletim sisteminden vazgeçip kendi işletim sistemini oluşturabilir. Google’da Nexus ve Motorolla gibi firmalara destek verip Samsung’un karşısına dikilebilir! Vizyon olarak Apple ve Samsung’un başarısı artık neredeyse lisanslı ve Google’da kendi alanında çok iyi bir firma. Bu savaşın sonunu çok merak ediyorum..!

 

 


Google, Samsung'un Büyümesinden Çok Endişeleniyor

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LinkedIn Refreshed Itself and Inbox

Wireless / Kablosuz Şarj Nedir

Yeni Apple Mac Pro Satışa Çıkıyor