Windows Blue Başlat Ekranıyla Geliyor

Microsoft Windows 8.1 İşletim sisteminin özellikleri ortaya çıktı. Windows Blue ismiyle çıkacak Windows 8.1′deki en önemli yenilik başlat butonunun yeniden kullanıcıların karşısına çıkması.


Microsoft Windows 8.1 işletim sisteminin özelliklerini açıkladı. Yeni işletim sisteminin ismi Windows Blue olacak. Yeni işletim sistemi kullanıcı dostu olması açısından dikkat çekiyor. İkinci önemli yenilik ise artık işletim sisteminin daha küçük ekranlara uyumlu olması.


Windows Blue’nun daha küçük ekranlara destek vermesi aslında çok önemli bir özellik; çünkü yeni işletim sistemi bu özellik sayesinde, PC’lerin dışında tabletler ve cep telefonlarına da yüklenebilecek. Windows 8 işletim sistemine gelecek yeni güncellemeyle bu özelliğe kavuşmuş olacak.


Windows Blue ile gelen yeni özelliklere bir göz atarsak en önemli gelişme Start Butonunun geri dönmesi. Başlat butonu Windows 8′le kaldırılmıştı; fakat kullanıcılardan gelen tepkilerden sonra Microsoft, Başlat butonunu Windows Blue’ya entegre etti. Ayrıca uygulama ekranını da kullanıcı kendine göre düzenleyebilecek, bu da yeni bir özellik.


Yeni işletim sisteminde uygulamaları geniş ekranda veya dar ekranda kullanabileceğiz. Bu sayede birkaç uygulamayı aynı anda çalıştırabileceğiz. Bunun yanında uygulamaların pin’lenmesi ve otomatik update gibi yeni özelliklerle yeni işletim sisteminin kullanımı çok daha kolaylaşıyor.


Diğer bir önemli yenilik ise Global Search ve özetlemek gerekirse Windows 8′de arama sadece bilgisayarın içindeki verilerle kısıtlıydı; fakat Windows Blue’da arama özellikleri global hale getirildi. Örneğin bir adres aradığınızda Google Maps’ten destek alabileceksiniz. İşletim sistemi renk ve yazı karakterleri açısından da çok güçleniyor.


Windows Blue çok daha güçlü bir şekilde geliyor ve yeni özellikleri sayesinde kullanımı çok daha kolay olacak. Skydrive entegresi ve resim editleme özelliği sayesinde ise yeni işletim sistemi daha multimedya bir görünüm kazanacak.






Related-items




Windows Blue Başlat Ekranıyla Geliyor

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LinkedIn Refreshed Itself and Inbox

Wireless / Kablosuz Şarj Nedir

Yeni Apple Mac Pro Satışa Çıkıyor