iPhone Satın Almak İçin Beklemeli Misiniz?

Apple yeni nesil iPhone’larını tanıtmak için gün sayıyor ve yeni cihazlar çok yakında tanıtılacak. Peki yeni nesil iPhone satın almak için beklemeli misiniz?


Hiç unutmuyorum geçtiğimiz sene koşa koşa gidip 2000 TL verip bir iPhone 4S satın almıştım! Kısa bir süre sonra ise iPhone 5 çıktı ve neredeyse aynı fiyattan satışa sunuldu. Eğer iPhone 4S’i satın almasaydım aynı fiyata iPhone 5′i satın alabilirdim:) iPhone satın almayı düşünenler veya mevcut telefonunu güncellemek isteyenler ne yapmalılar?


iPhone 5 şu an satışta ve çok yakın bir zamanda 5s serisi geliyor. Yeni nesil iPhone için yaklaşık 6 ay beklemelisiniz. En büyük yenilik ise iPhone 6′yla gelecek ve önümüzdeki sene iPhone 6 duyurulacak. Ben hep S serisini almayı tercih ettim; çünkü mevcut modelin geliştirilmiş hali olduğu için daha mantıklı bir tercih diye düşünüyorum. O yüzden iPhone 5 alacağınıza biraz daha bekleyin ve 5s satın alın.


TASARIM OLARAK iPHONE DAHA ŞIK


iPhone’a rakip diğer telefonları da dikkate alabilir ve Samsung Galaxy S4 satın almayı düşünebilirsiniz; fakat benim tercihim kesinlikle iPhone. O yüzden Galaxy S4 satın almayı düşünsem bile çok kararlı bir hareket sergileyip satın alma gerçekleştiremedim. iPhone 5s’i bekliyorum ve özelliklerine baktıktan sonra 4S telefonumu 5S’le yenileyeceğim. Daha önce de 3GS kullanmıştım.


iPhone’u tercih etmemin en önemli nedeni iyi bir marka olması ve tasarımın şık olması. Telefonu elime aldığımda bir farklılık var ve gerçekten şık bir telefon. Galaxy S4 tasarım anlamında iPhone’la kıyaslanamaz bile. S4′ün kasası plastik ve boyutları itibariyle de telefondan çok tableti andırıyor. Bundan dolayı iPhone daha mantıklı bir tercih gibi geliyor.


YEDEKLEME iPHONE’DA DAHA KOLAY


Ayrıca iPhone yazılım olarak daha sade ve kullanımı kolay. İşletim sisteminin anlık güncellenmesi ve backup yani yedeklemenin kolay olması da çok önemi bir avantaj. Örneğin iPhone 4s kullanıyorsunuz ve telefonunuzu satmaya karar verdiniz. Bütün içeriği bir tuşa basarak, (telefon rehberiniz ve uygulamalardaki bilgileriniz dahil) iCloud’a yedekliyorsunuz. Daha sonra yeni satın aldığınız telefona kullanıcı adınızı ve şifrenizi girerek bilgilerinizi yüklüyorsunuz, harika bir özellik!


İOS DAHA STABİL VE KULLANIMI KOLAY


Yukarıda da bahsettiğimiz gibi iOS hala en iyi işletim sistemi ve kullanımı çok kolay. Android ise çok daha zor ve her sürümü daha komplike hale geliyor. Android işletim sisteminin tamamen güncellenmesi mümkün değil ve her farklı telefon markasında farklı bir sürümü mevcut. Yani şirketler kendi telefonlarının özelliklerine göre güncelleme yapabiliyorlar. Bu açıdan baktığınızda iOS çok daha başarılı bir işletim sistemi.


AYRINTILAR WWDC ( DÜNYA GENELİ YAZILIM GELİŞTİRİCİLER KONFERANSINDA )


Yukarıdaki detayları okuduktan sonra iPhone almaya karar verdiniz ve şimdi özelliklerini ve çıkış tarihini merak ediyorsunuz. Ayrıca telefonun büyük ekranlı mı, veya donanımın nasıl olacağı konusunda bütün bilgilere Yazılım Geliştiriciler Konferansında cevap gelecek. Apple ve diğer mobil telefon üreticileri bu konferansa katılıp, geliştirdikleri yenilikleri anlatacaklar ve burada iPhone’un nasıl bir kimliğe bürüneceğini göreceğiz.


iOS 7 TANITILACAK 


Apple bu konferansta yeni işletim sistemi iOS 7′yi anlatacak ve özelliklerini tüm dünyaya duyuracak. iOS 7′nin özelliklerine bakarak da yeni iPhone’ların nasıl bir yapıda olacağını da kestirebiliriz; çünkü yazılım ve donanım birbiriyle entegre olarak ilerliyor. Yeni işletim sistemiyle birlikte NFC özelliği de gelebilir. NFC’yi ( Near Field Communication ) Yakın alan iletişimine imkan veren bir teknoloji olarak açıklayabiliriz.


iPHONE NE ZAMAN SATIŞA SUNULACAK? 


En önemi soru bu. Cevaplayalım: Yeni çıkacak iPhone bu yaz duyurulacak. Haziran biraz erken bir zaman ama Temmuz veya Ağustos gibi telefonun gerçek anlamda özelliklerini görebileceğiz ve çıkış tarihi telefon duyurulduktan sonra 1 veya 2 ay sonra raflarda göreceğiz. Türkiye için satış zamanı 2 ay daha geç oluyor bunu dikkate almanızda fayda var.


NE YAPMALISINIZ?


Baştan hemen cevabımı veriyorum : BEKLEYİN… Birkaç ay sonra iPhone 5S duyurulacak ve özellikleri daha geliştirilmiş olacak. Peki iPhone 6′yı beklemeli miyim diye sorarsanız, bence iPhone 6′yı değil, iPhone 6S’i satın almanız daha mantıklı; çünkü geçmişte olduğu gibi iPhone 6′yı satın alsanız bile; 6s daha gelişmiş bir şekilde çıkacak! Benim önerim 5s çıktığında satın alın ve 2 sene kullandıktan sonra 6s’in çıkmasını bekleyin ve özelliklerini inceledikten sonra satın alın. S serisi her zaman daha iyidir:)






 


Related-items



 


 



iPhone Satın Almak İçin Beklemeli Misiniz?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LinkedIn Refreshed Itself and Inbox

Wireless / Kablosuz Şarj Nedir

Yeni Apple Mac Pro Satışa Çıkıyor