Hangi Hosting Firmasını Seçmeliyim?

Hangi hosting firmasını ya da hangi hosting paketini seçmeliyim diye kendinize defalarca soru sorduktan sonra seçim yapmakta zorlananlardan mısınız? O zaman bu yazı tam size göre ve hosting seçiminde kolay karar vermenize yardımcı olacağım.


Sitenin başlığından konunun ne kadar önemli olduğunu anlamışsınızdır. Aslında hosting seçimi çok çetrefilli bir durumdur ve hosting firmasına karar vermeden önce araştırma yapmaya başlarsınız. İşin sonu hız ve paraya bağlı olduğu için de karar vermek o kadar da kolay değildir. Bir de internette gerçekten uzak yorum yapanlar kafanızı iyice karıştırır.


Geçtiğimiz hafta blog sitemi taşımak için hosting firması aramaya başladım; çünkü hosting firmam Hostgator’dı ve yurtdışı olduğu için saniye fark da olsa yurtiçi hosting arayışına girdim ve 4 firmayı araştırdım. Sadecehosting, Vargonen, Natrohost ve İsimtescil olmak üzere bu dört firma elemelerimden sonra son dörde kaldı.


Aslında hostgator’dan çok memnundum ama 6 aylık ücreti 60 $ olduğu için daha ekonomik ve yurtiçinde sitemi host edeceğim bir firma arayışına girdim. Blog sitem wordpress alt yapısına sahip olduğu için mysql database’imi ve tema ayarlarımı olduğu gibi taşımam gerekiyordu; çünkü aksi takdirde bu bana yaklaşık 4-5 gün siteyi yeniden düzenlemek için zaman kaybettirecekti.


Yani hostgator’dan indirdiğim dosyalarımı ve database’imi 1 saat içinde taşıyabileceğim ve hiç bilmeyenler için bile kolay kurulum yapılabilen bir firma arayışına girdim. İlk sadecehosting’den bir paket satın aldım ve 70 tl gibi bir ücret ödedim; fakat bu firmanın hem verdiği artılar azdı; hem de wordpress’i otomatik kuramadığım için bu firmadan vazgeçtim. Ayrıca admin panelleri de çok beni tatmin etmedi.


// ]]>

Gümrükcü bir akrabam içinde aynı formatta bir site arayışım vardı ve Vargonen’den hosting satın aldım; fakat vargonen hız ve kalite anlamında iyi bir firma olmasına rağmen sunduğu cpanel çok basitti ve otomatik kurulum imkanı olmadığı için bu firmadan da vazgeçtim ve para iadesi istedim. Vargonen sıkıntı yaratmadan parayı iade etti; fakat sadecehosting para iadesi konusunda oldukça zorladı!


Son iki firma isimtescil ve Natrohost kaldı. Bu iki firma arasında karar vermekte çok zorlandım ve tekrar internetten hosting firmalarını araştırdım. isimtescil firmasının domain konusunda oldukça iyi olduğuna; fakat hosting konusunda riske giremeyeceğime karar verdim Hostgator’dan sonra kaliteli bir firmayla çalışmalıydım ve akrabam için Natro hosttan Kurumsal Pro Plan Linux paket satın aldım.


Kendim için ise Kurumsal Plan satın aldım ve yönetim panelini inceledim, ayarları ve diğer bütün özellikleri inceleyerek sistemi çözdüm. WordPress ve Joomla gibi uygulamaları sisteme otomatik kurabiliyorsunuz ve zorlanmadan database oluşturabiliyorsunuz. Bloğumun yedeklerini aldığım için database’e MySQL Administrator ile bağlandım ve bilgisayarımdaki database’i hostingde oluşturduğum database’e aktardım.


Bu işlemi 3dk gibi bir sürede yaptım ve siteyi 30 dakikada başka hosttan Natrohost’a taşıdım. Sitemin tema ayarlarından, eklenti ayarlarına kadar hepsi sorunsuz oluşturuldu ve sitem anahtar teslim şekilde çalışmaya başladı. Eğer bu firmanın yönetim paneli ve özellikleri yeterli olmasaydı yaklaşık 1 hafta siteyi yeniden kurmak ve wordpress ayarlarını yapmak için uğraşacaktım.


Sonuç olarak Natrohost’tan çok memnun kaldım ve 7/24 sorularınıza cevap vermeleri de oldukça önemli. Sorduğum her soruya çok geç kalmadan cevap verdiler ve yardımcı oldular. Teknik bilgim iyi olduğu için sorunları kendim çözmeye çalıştım; fakat hiç bilmeyenler için sıfırdan bu işlemleri yapmak çok zor. Natrohost’a teşekkür etmek için bu yazıya yer verdim; çünkü gerçekten iyi bir sistemleri var.





 



Hangi Hosting Firmasını Seçmeliyim?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

LinkedIn Refreshed Itself and Inbox

Wireless / Kablosuz Şarj Nedir

Yeni Apple Mac Pro Satışa Çıkıyor